Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną

Ilekroć niniejszy Regulamin posługuje się jednym z poniższych pojęć, należy przez nie rozumieć:

  1. Postanowienia ogólne
    1. Niniejszy Regulamin określa zakres oraz warunki świadczenia usług drogą elektroniczną przez Fundację, warunki techniczne wymagane do świadczenia usług drogą elektroniczną, zasady zawierania i rozwiązywania umowy o świadczenie takich usług, a także tryb postępowania reklamacyjnego.
    2. Niniejszy Regulamin stanowi regulamin w rozumieniu art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
    3. Fundacja udostępnia nieodpłatnie Użytkowników niniejszy Regulamin na stronie https://zapisanewmozgu.pl
    4. Każdy Użytkownik przed skorzystaniem z Serwisu powinien zapoznać się z postanowieniami Regulaminu.
    5. Korzystanie z Serwisu oznacza akceptację postanowień Regulaminu.
    6. Fundacja świadczy usługi zgodnie z Regulaminem oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa w tym w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
    7. Użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu oraz do zachowania zgodnego z dobrymi obyczajami i zasadami współżycia społecznego.
    8. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Serwisie w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Fundacja. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie https://zapisanewmozgu.pl
  2. Zasady świadczenia Usług elektronicznych
    1. W ramach Serwisu na podstawie niniejszego Regulaminu, Użytkownik uzyskuje możliwość skorzystania z Usług elektronicznych.
    2. Do skutecznego korzystania z Usług elektronicznych niezbędne jest:
      1. urządzenie umożliwiające przeglądanie stron internetowych
      2. klawiatura lub inne urządzenie umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych
      3. połączenie z siecią Internet
      4. zaktualizowana przeglądarka stron internetowych.
    3. Korzystanie z Serwisu i jego funkcjonalności jest w pełni dobrowolne i nieodpłatne.
    4. Rozpoczęcie korzystania z Usługi elektronicznej jest równoznaczne z zawarciem Umowy o świadczenie usług.
    5. Z zastrzeżeniem ograniczeń wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, Fundacja nie ponosi odpowiedzialności za błędy w transmisji danych, w szczególności spowodowane awarią systemów teleinformatycznych, systemów telekomunikacyjnych lub systemów zasilania, ani za błędy w transmisji danych wynikające z opóźnień w działaniu zewnętrznego operatora zapewniającego transmisję danych, za szkody powstałe w związku z Serwisem lub jego użytkowaniem bądź niemożnością użytkowania Serwisu przez Użytkownika lub w związku z niewłaściwym działaniem, błędami, brakami, zakłóceniami, defektami, opóźnieniami w operacji lub transmisji danych, wirusami komputerowymi, awarią linii lub systemu informatycznego.
  3. Narzędzie do wpłaty darowizn
    1. Korzystanie z Narzędzia do wpłaty darowizn jest możliwe dla Użytkownika na Stronie internetowej po wybraniu zakładki „wpłać darowiznę” w zakładce „jak pomóc” oraz wybraniu formy płatności, lub bezpośrednio przez adres internetowy: https://zapisanewmozgu.pl/wesprzyj. Po poprawnym wypełnieniu formularza i kliknięciu przycisku „przejdź do płatności” Użytkownik jest przekierowany na stronę https://przelewy24.pl/ administrowaną przez agenta rozliczeniowego PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu (ul. Kanclerska 15, 60-327), na której przeprowadzony zostaje dalszy proces płatności.
    2. Fundacja nie ponosi odpowiedzialności za proces płatności dokonany za pośrednictwem agenta rozliczeniowego PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu (ul. Kanclerska 15, 60-327) administratora strony https://przelewy24.pl/
    3. Korzystanie z Narzędzia do wpłaty darowizn nie wymaga żadnego procesu rejestracji ani podawania danych Użytkownika.
    4. Podanie adresu poczty elektronicznej służy do przekazania Użytkownikowi potwierdzenia płatności.
    5. Jeśli Użytkownik chce otrzymać potwierdzenie dokonania wpłaty darowizny powinien skontaktować się w tej sprawie z Fundacją za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@zapisanewmozgu.pl lub też pisemnie na adres: Fundacja „Zapisane w mózgu”, 42-506 Będzin, ul. Słowackiego 39.
    6. Usługa Narzędzie do wpłaty darowizn świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą dokonania wpłaty darowizny przez Użytkownika albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania próby dokonania wpłaty darowizny za jego pośrednictwem przez Użytkownika.
  4. Usługi dostępne w zakresie nieodpłatnego pobierania produktów
    1. Fundacja, w ramach swojej działalności może udostępniać nieodpłatnie (za zero złotych) różnego rodzaju produkty.
    2. Zamawianie udostępnianych przez Fundację produktów odbywa się za pośrednictwem strony internetowej Fundacji https://zapisanewmozgu.pl
    3. Złożenie Zamówienia na udostępnione przez Fundację produkty każdorazowo uregulowane jest w odrębnym regulaminie dostępnym na stronie internetowej Fundacji.
    4. Korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Użytkownika produktu do Koszyka w systemie internetowym Fundacji (Serwis).
    5. Złożenie Zamówienia wymaga prawidłowego wypełnienia Formularza Zamówienia oraz naciśnięcia pola „odbierz”. Do momentu naciśnięcia pola „odbierz” istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzonych danych.
    6. Usługa elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia przez Użytkownika.
    7. Użytkownik ma prawo odstąpić od zamówienia w terminie 14 dni. W tym celu zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenie wysyłając je na adres poczty elektronicznej info@zapisanewmozgu.pl oraz odesłać na własny koszt zamówione nieodpłatnie produkty.
  5. Dostępność produktów
    1. Wszystkie produkty oferowane na naszej stronie są udostępniane bezpłatnie w ramach działalności fundacji i mają na celu realizacje zadań statutowych.
    2. Ze względu na ograniczone zasoby, dostępność poszczególnych produktów może ulegać zmianie. Dokładamy wszelkich starań, aby informacje na stronie były aktualne, jednak nie gwarantujemy stałej dostępności wszystkich pozycji.
    3. Złożenie zamówienia na stronie nie jest równoznaczne z jego realizacją. Po otrzymaniu zamówienia, potwierdzimy drogą elektroniczną możliwość jego realizacji lub poinformujemy o ewentualnych brakach.
    4. Zamówienia realizowane są w kolejności ich otrzymania, aż do wyczerpania zapasów. W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia, poinformujemy o tym niezwłocznie i zaproponujemy alternatywne rozwiązania, jeśli będą dostępne.
    5. Fundacja zastrzega sobie prawo do wstrzymania dystrybucji produktów, wprowadzenia zmian w ofercie lub zakończenia ich udostępniania w dowolnym momencie, bez konieczności wcześniejszego powiadomienia.
    6. Fundacja nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikające z braku dostępności produktów lub opóźnień w realizacji zamówień.
  6. Usługi dostępne w zakresie korzystania ze Sklepu internetowego
    1. Fundacja nie prowadzi działalności gospodarczej i nie jest wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego. W związku z tym nie prowadzi sklepu internetowego, a wszelkie udostępniane w serwisie produkty są przekazywane Użytkownikowi nieodpłatnie.
  7. Odstąpienie od Umowy o świadczenie usług
    1. Użytkownik może w terminie 14 dni od zawarcia Umowy o świadczenie usług odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. Zaprzestanie korzystania z Usług elektronicznych poczytuje się za odstąpienie od Umowy o świadczenie usług.
    2. Oświadczeni o odstąpieniu od umowy Użytkownik może składać elektronicznie, wysyłając je na adres poczty elektronicznej info@zapisanewmozgu.pl lub pisemnie na adres siedziby Fundacji.
  8. Postępowanie reklamacyjne
    1. Użytkownik w każdej chwili ma prawo złożyć reklamację na sposób działania Usług elektronicznych świadczonych przez Fundację.
    2. Reklamacje Użytkownik może składać elektronicznie, wysyłając je na adres poczty elektronicznej info@zapisanewmozgu.pl lub pisemnie na adres siedziby Fundacji.
    3. Składając reklamację Użytkownik wskazuje w niej swoje imiona, nazwiska, adres i/ lub adres poczty elektronicznej, a także opisuje powody złożenia reklamacji.
    4. Fundacja dołoży starań by reklamacje rozpoznawać niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia ich złożenia.
    5. Na reklamacje Fundacja odpowiada w formie elektronicznej poprzez przesłanie odpowiedzi na podany przez Użytkownika w zgłoszeniu reklamacyjnym adres poczty elektronicznej lub na piśmie na adres wskazany w reklamacji.
  9. Postanowienia końcowe
    1. Treści i informacje zawarte w Serwisie oraz jego oprogramowanie, wszystkie oznaczenia Fundacji, logo, i znaki towarowe, stanowią przedmiot przysługujących Fundacji praw własności intelektualnej.
    2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem obowiązują Kodeksu cywilnego.
    3. W przypadku zmiany Regulaminu, jego doręczenie Użytkownikowi odbywać się będzie poprzez umieszczenie na stronach Serwisu.
    4. Regulamin wchodzi w życie z dniem 29.01.2025 r.